top of page

De grot, Een warme avond op Bali

Het was een prachtige warme avond en het was bijna volle maan. Iemand in het hutje naast mij vertelde mij een verhaal. Het ging over een plek vlakbij, je moet het dorpje uit, dan de weg over en dan de rivier volgen. Daar is een rotswand en er is iemand die heeft daar in deze berg een grot uitgegraven en hier staan een aantal belangrijke hindoeïstische goden. Let op het is wel privé, dus niet zomaar toegankelijk. Was dit waar, of was dit een mythe ? Het boeide mij enorm en op een middag besloot ik op onderzoek uit te gaan. Na een aangename wandeling langs een tempel, langs de rivier en door het bos met eeuwenoude bomen kwam ik tot het besef dat het verhaal wel een mythe moest zijn en ik besloot weer terug te gaan naar het dorpje waar ik verbleef. Ik gaf op. En plotseling uit het niets staat er een schattig mannetje iets verderop. Hij roept naar mij, ik loop op hem af en hij maakt met zijn handen een gebaar van loop hier maar naar binnen. Ik loop door twee openslaande deuren en dit blijkt de ingang in een berg te zijn. Ik pas maar net, qua hoogte. Het is er donker en kan toch nog zien dat alles kaarsrecht is uitgehakt, echt heel mooi gedaan. En ja hoor,....wat zie ik in de verte. Een volledig gouden Ganesha. Wow, hoe cool is dat. Ik was op zoek en gaf het op en nu sta ik in een berg oog in oog met deze hindoeïstische god van kennis en wijsheid, die hindernissen wegneemt en beschermheilige is van reizigers ( we zijn allemaal op reis he, in dit leven) Voorzichtig kijk ik om mij heen, mijn ogen raken gewend aan het weinige licht dat er is en plotseling zie ik een zwart gat, er is nog een gang. Voorzichtig loop ik hier doorheen en kom in een andere ruimte, Hier staan nog twee grote beelden van goden. Dit zijn Brahma (vermoed ik) en Shiva. Pffew, wat gaaf zeg. Zo diep in een berg omringd door alleen maar donker gesteente sta ik hier. Het is echt super heet in de grot, het lijkt wel een sauna, maar ik wil niet weg, ik voel mij zo gelukkig, zo blij. Plotseling hoor ik iets,....ik hoor water, een vis die door het water zwemt. ( blup, blup) Waar komt dit dan vandaan en plotseling zie ik het beeld van een godin. Het is de vrouw van Shiva, Parvati genaamd. Zij samen staan voor de eenheid van alles. Parvati staat hier in het water en er zwemt 1 vis rondom haar voeten. (zegt die vis plotseling,....Hey Men. Nee hoor geintje)

Wat een machtig mooi avontuur is dit zeg. Ik raakte geïnspireerd door een verhaal, later was ik gemotiveerd genoeg om op onderzoek uit te gaan en door wilskracht ( onderschat nooit de kracht van je gedachten) en hulp van het universum vond ik wat ik wilde.

Ditzelfde geldt ook voor de tijdelijke periode dat je in dit lichaam hier op planeet aarde bent. Laat je inspireren, wees gemotiveerd, maak een plan en ga op je doel af. Ja, je komt hindernissen tegen. Deze kom je tegen om ervan te leren, je belemmerende patronen kan je doorbreken en je overtuigingen kan je veranderen als je dit wilt. De mogelijkheden van jouw potentieel zijn onbeperkt. Ga "shinen" (eat glitter for breakfast and shine all day). Kijk of je het stuur van jouw eigen leven weer in eigen hand kan nemen als je het even kwijt was. Neem je verantwoordelijkheid en wijs niet naar anderen. ( er wijzen altijd drie vingers terug). Geloof in jezelf en ga het leven leven wat je je in je mooiste dromen voorstelt. Het is mogelijk !!!!

Mocht je niet weten hoe, of je kan hier wel wat hulp bij gebruiken? Dan heb je pech. Oh nee, juist niet. Ik help je graag. Als je dit gelezen hebt, dan weet je mij te vinden .

Een hele fijne dag, maak er wat van. Je hebt er elke dag eentje minder over.

Menno

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon
bottom of page